dobre wyniki google core web vitals

 

Google twierdzi, że dobre Core Web Vitals nie gwarantują, że Twoje strony zostaną zaindeksowane w wynikach wyszukiwania.

Posiadanie dobrych wyników Core Web Vitals niekoniecznie doprowadzi do lepszego indeksowania Twoich stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google.

O tym powiedział John Mueller, rzecznik wyszukiwarki Google, podczas ostatniego spotkania w biurze Google Search Central SEO.

Zadawane jest pytanie dotyczące podstawowych wskaźników internetowych i tego, czy wyniki mogą wpłynąć na jakość witryny, a tym samym na liczbę zaindeksowanych stron witryny.
Jakość witryny jest bezpośrednio związana z indeksowaniem, ponieważ Google dąży do indeksowania wysokiej jakości treści, które zwiększają wartość sieci.
Jeśli Twoja witryna nie spełnia określonego progu jakości, może to spowodować powolne indeksowanie stron lub całkowity brak indeksowania.
Jednak wyniki Core Web Vitals są czynnikami rankingowymi, a nie czynnikami jakości. Tak więc podnoszenie wyników nie będzie miało bezpośredniego wpływu na indeksowanie.

Oto odpowiedź Muellera.

Add a comment

Czytaj więcej: Dobre wyniki Core Web Vitals nie poprawią indeksowania

Google zmienia ponad 61% tagów tytułowych

 

Tytuły stron mają duży wpływ na współczynnik klikalności (CTR), ponieważ zapewniają ważny kontekst dla wyszukiwarek, ale ostatnie badanie pokazuje, że Google przepisuje tytuły stron w ponad 60% przypadków.

 

Niedawne badanie przeprowadzone na Zyppy.com przeanalizowało ponad 80 000 tagów tytułu z 2370 stron, aby określić, ile tagów tytułu strony zostało użytych w wynikach wyszukiwania. Okazało się, że gigant wyszukiwania przepisał 61,6% tagów tytułów, przynajmniej częściowo.

Dalsze badania wykazały, że prawdopodobieństwo nadpisania tagu tytułu zależy od określonych czynników. Celem Google jest zapewnienie wyszukiwarkom lepszych tagów tytułowych, aby zapewnić kontekst dla zawartości strony internetowej. Jeśli tag tytułu nie pasuje, algorytm Google go zmienia.

Jest to często frustrujące dla właścicieli stron i SEO, którzy spędzają dużo czasu na tworzeniu idealnego tagu tytułowego. Zmiany Google obejmowały zakres od pojedynczego słowa do całkowitego przepisania tagu tytułu.

 

Add a comment

Czytaj więcej: Google zmienia ponad 61% tagów tytułowych

8 najlepszych praktyk SEO dla programistów od Neila Patela

 

 

Tworzenie stron internetowych i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) stają się coraz bardziej powiązane, ponieważ wyszukiwarki stają się coraz bardziej inteligentne. Dlatego eksperci w obu dziedzinach muszą mieć podstawowe zrozumienie drugiej.

Co programiści powinni wiedzieć o SEO?

Jeśli jesteś odpowiedzialny za budowę i utrzymanie strony internetowej, jesteś również częściowo odpowiedzialny za zapewnienie jej pozycji w wyszukiwarkach.

SEO jest często podzielone na trzy kategorie:

techniczne SEO: w jaki sposób boty wyszukiwarek indeksują i przeszukują witrynę

on-page SEO: jak dobrze treść na stronie jest zoptymalizowana pod kątem docelowych słów kluczowych i doświadczenia użytkownika

off-page SEO: w jaki sposób inne strony internetowe linkują do Twojej witryny, aby zwiększyć jej autorytet

 

Oczywiście programiści odgrywają dużą rolę w technicznym SEO, ale na tym SEO dla programistów nie powinno się kończyć. Pomagają oni również w zapewnieniu pozytywnego doświadczenia użytkownika, co może pomóc w on- i off-page SEO.

 

Add a comment

Czytaj więcej: 8 najlepszych praktyk SEO dla programistów od Neila Patela

Google powiedział: zignoruj powiadomienia o problemach z użytecznością na urządzeniach mobilnych

 

John Mueller z Google powiedział: zignoruj powiadomienia o problemach z użytecznością na urządzeniach mobilnych, jeśli zdasz live-test

 

Jeśli Twoja strona przejdzie live test użyteczności mobilnej, oznacza to, że możesz zignorować powiadomienia Search Console o
wykrywanie nowych problemów związanych z użytecznością mobilną strony.

Tak więc, jeśli przeszedłeś test wersji mobilnej na żywo, jesteś OK.

 

John na Twitterze: https://twitter.com/JohnMu/status/1436765400545497098

Add a comment

Czytaj więcej: Google: zignoruj powiadomienia o problemach z użytecznością na urządzeniach mobilnych

Aktualizacja Google dotycząca spamu w linkach zakończona

 

Rolowanie zajęło dodatkowe dwa tygodnie dłużej niż oczekiwano.

 

Google zakończyło wdrażanie aktualizacji spamu linkowego, którą rozpoczęło nieco ponad cztery tygodnie temu.

"The link spam update is now complete" - poinformował Danny Sullivan za pośrednictwem konta Google Search Liaison.

Co trwało tak długo?

Google pierwotnie powiedział, że ta aktualizacja będzie "toczyć się w ciągu najbliższych dwóch tygodni." Ale jak widać, zajęło to dodatkowe dwa tygodnie, aby zakończyć - w sumie cztery tygodnie. Dlaczego trwało to tak długo? Google nie powiedział, ale podejrzewam, że rzeczy utknęły trochę i rollout uderzył kilka nieoczekiwanych zatrzasków.

Oryginalne ogłoszenie.

"W naszych ciągłych wysiłkach, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania, uruchamiamy nową zmianę walki ze spamem link dzisiaj - który nazywamy "link spam update. Ta aktualizacja algorytmu, która zostanie wprowadzona w ciągu najbliższych dwóch tygodni, jest jeszcze bardziej skuteczna w identyfikowaniu i unieszkodliwianiu spamu linkowego w szerszym zakresie, w wielu językach. Witryny biorące udział w spamie linkowym zobaczą zmiany w Wyszukiwaniu, ponieważ te linki są ponownie oceniane przez nasze algorytmy" - napisało Google.

Add a comment

Czytaj więcej: Aktualizacja Google dotycząca spamu w linkach zakończona

Druga część aktualizacji antyspamowej od Google

 

Wczoraj, 28 czerwca, ukazała się druga część aktualizacji antyspamowej od Google

 

Ta aktualizacja dotyczy zarówno wyników wyszukiwania w sieci Web, jak i obrazów i jest aktualizacją globalną.

Google opublikowało wczoraj, 28 czerwca, drugą część „aktualizacji antyspamowej. Aktualizacja pojawiła się po wydaniu pierwszej części 23 czerwca.

Druga część naszej aktualizacji algorytmu antyspamowego rozpoczęła się dzisiaj i również dzisiaj się zakończy, chyba że powiemy inaczej” – powiedział Google.

Według Danny'ego Sullivana z Google obie części tej aktualizacji antyspamowej były aktualizacjami „globalnymi”, których celem były zarówno wyniki wyszukiwania w sieci, jak i obrazy.

Oto dwuczęściowa aktualizacja Google.

 

Add a comment

Czytaj więcej: Druga część aktualizacji antyspamowej od Google 28.06.2021