cennik seoDla wielu firm marketing cyfrowy jest głównym kanałem marketingowym. Mimo to wielu właścicielom firm i kierownictwu nadal trudno jest budżetować na marketing internetowy.

SEO specjalistę równie trudno jest wymyślić zwycięską strategię i naliczyć odpowiednią cenę.
Krótko mówiąc, wszystko sprowadza się do kwestii pozycjonowania - jak Twoja strona wypada na tle konkurencji? Twoja aktualna pozycja i to, jak szybko chcesz robić postępy, to główne zmienne przy określaniu budżetu SEO.

 

Oczekiwania i rzeczywistość

Jedno z ostatnich badań wykazało, że mniej niż połowa wszystkich małych firm ma jakieś pieniądze z SEO. W przypadku firm, które inwestują w usługi SEO, średnio kosztują nieco poniżej 500 USD miesięcznie.

W końcu okazuje się, że SEO to jedna z tych rzeczy, za które faktycznie dostajesz to, za co płacisz.

Firmy wydające ponad 500 dolarów miesięcznie mają o 53,3% większe szanse na „całkowite zadowolenie”.

Czy to dziwne, że tak wielu właścicieli firm niechętnie inwestuje w SEO? Większość właścicieli firm nie ma pojęcia, jak działa marketing w wyszukiwarkach. Są zbyt zajęci swoją działalnością, aby poświęcić czas na naukę SEO.

Większość firm ma standaryzowany proces krok po kroku od punktu A do punktu B.
Wiele osób uważa, że ​​SEO działa w ten sam sposób. Postrzegają to jako towar i padają ofiarą spamerów za 99 dolarów miesięcznie, gwarantowanych spamerów na pierwszej stronie oraz oszustów.

Koszt taniego pozycjonowania

Liczba nowicjuszy podających się za specjalistów SEO i przyjmujących klientów jest onieśmielająca.

 

Często można zobaczyć to pytanie w wyspecjalizowanych zasobach: „Właśnie znalazłem klienta, który chce uzyskać pozycjonowania dla [określonego słowa kluczowego] - jak mogę to zrobić?”

Na drugim miejscu jest wykorzystanie schematów linków, w szczególności prywatnych sieci blogów, bez narażania klientów na ryzyko.
Gdyby właściciele firm po prostu wyrzucali pieniądze, zatrudniając niekompetentnego SEO, wystarczyłoby. Niestety, dodatkowe szkody spowodowane „tanim SEO” mogą sięgać znacznie głębiej.

Może to prowadzić do sankcji Google i prawie całkowicie zniszczyć widoczność strony w Internecie.
Właściciele firm powinni pamiętać, że ponoszą wyłączną odpowiedzialność za wszelkie prace związane z optymalizacją wyszukiwarek wykonywane w ich stronie. Przed zawarciem umowy powinni omówić konkretne taktyki.

Zarządzanie zasobami

Gdy Google korzysta z ponad 200 (i prawdopodobnie znacznie więcej) czynników rankingowych, łatwo się pogubić.
Dobra wiadomość jest taka, że ​​jeśli skupisz się tylko na 3 czynnikach, nadal możesz go pokonać niezależnie od swojej niszy.

Oto, na co zwrócić uwagę:

1. Architektura informacji

Twoja strona powinna:

Możliwość indeksowania przez wyszukiwarki.
Postępuj zgodnie ze wskazówkami Google dla webmasterów dotyczącymi sprawdzonych metod SEO.
Aby być zoptymalizowanym pod kątem najlepszego doświadczenia użytkownika - zwróć szczególną uwagę na Core Web Vitals.
Czyste renderowanie na urządzeniach mobilnych, tabletach i komputerach stacjonarnych.

2. Spis treści

Treść Twojej strony powinna być zgodna ze sprawdzonymi metodami opisanymi w Sprawdzonych metodach oceny jakości wyszukiwania, ze szczególnym uwzględnieniem:

  • Wyjątkowość i wartość.
  • Pasujące zapytania.
  • Zaspokojenie zainteresowania użytkowników.
  • Wysoka jakość.
  • Zadowolenie z algorytmu „Fresh Content”.

3. Linki zwrotne

Powinny być naturalny. Unikaj popularnych schematów linków, takich jak PBN i płatne posty dla gości. Zamiast tego skoncentruj się na budowaniu prawdziwych linków, które poprawią Twoje pozycjonowanie w SERP.
Jakość ma kluczowe znaczenie: mniej linków o wysokim zaufaniu / autorytecie / odpowiednich może przewyższyć dużą liczbę linków o niskiej jakości.

Ustaw cele kampanii SEO

Przed ustaleniem budżetu musisz zdefiniować konkretne cele SEO kampanii.

Twoje cele powinny obejmować mierzalne wyniki, określone ramy czasowe i rzeczywisty pomiar sukcesu.
Dawno, dawno temu sukces mierzono wyłącznie rankingiem słów kluczowych. Wyniki wyszukiwania pozostają ważnymi danymi, ale nie są najważniejszymi danymi.

Powiedziałbym, że najważniejsze wskaźniki to te, które bezpośrednio wpływają na wynik finansowy. Ta kategoria obejmuje liczbę odwiedzających, osiągnięte konwersje i przychody.
Ustawienie celu może obejmować wzrost liczby użytkowników bezpłatnych wyników wyszukiwania o X%, wzrost liczby konwersji o Y miesięcznie i / lub wzrost przychodów o Z%.

Podczas wyznaczania celów należy pamiętać o kilku kwestiach.

Po pierwsze, muszą być osiągalne.
Co równie ważne, musisz dać kampanii czas na zadziałanie.

Według Google „W większości przypadków SEO zajmuje od czterech miesięcy do roku, aby pomóc Twojej firmie najpierw wprowadzić ulepszenia, a dopiero potem dostrzec potencjalne korzyści”.

Rozwój budżetu

Twoje cele określą, jaka taktyka jest wymagana do osiągnięcia sukcesu. To z kolei stanowi podstawę do opracowania planu działań i budżetu niezbędnego do wsparcia tego planu.
To doprowadza nas do końca cyklu pozycjonowania i zwrócenia uwagi na inne ważne czynniki.

  • Czym różni się Twoja architektura informacji od konkurencji?
  • Jak Twoja strategia treści wypada na tle konkurencji?
  • Jak wypada Twój profil linków zwrotnych w porównaniu z najlepszymi stronami internetowymi?

Odpowiedzi na te pytania określą priorytety, a także ilość pracy wymaganej do osiągnięcia twoich celów.

W wielu przypadkach faktycznie wykonana praca będzie taka sama niezależnie od poziomu budżetu. Różnica polega na ilości wykonanej pracy.

Jeśli dodasz dwa razy więcej treści i dwa razy więcej linków w budżecie B w porównaniu z budżetem A, masz większe szanse powodzenia wcześniej przy wyższym budżecie.

Jednak odpowiedni budżet to taki, na który możesz sobie pozwolić bez utraty snu przez co najmniej sześć, a najlepiej dwanaście miesięcy.
Właściwe zaplanowanie, wdrożenie i skonfigurowanie kampanii, aby ocenić jej sukces, wymaga czasu.
Pamiętaj też, że im mniejszy budżet, tym dłuższy proces.

Cennik SEO - Ile możesz wydać na SEO?

Jeśli zatrudniasz najlepszą firmę SEO do prowadzenia lokalnej kampanii, spodziewaj się zapłaty ponad 500 EUR miesięcznie.
Kampania krajowa lub międzynarodowa będzie wymagać minimalnego budżetu w wysokości od 2500 do 5000 EUR miesięcznie.
Niektóre firmy oferują „pakiet próbny” po niższej cenie bez umowy. Daje to potencjalnym klientom możliwość przetestowania swoich usług przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka.

Jeśli nie możesz sobie pozwolić na zatrudnienie najwyższej klasy profesjonalisty SEO, istnieje kilka opcji. Najczęściej jest to jednorazowy audyt SEO strony internetowej wraz z praktycznymi rekomendacjami.

Zwykłe naprawienie strony często powoduje znaczny wzrost ruchu organicznego. Rozwój treści i analiza słów kluczowych to inne obszary, w których możesz uzyskać pomoc od specjalisty za jednorazową stawkę ryczałtową.
Inną opcją jest zostanie ekspertem i zrób to sam.

Wynik

W przeciwieństwie do PPC, zwykła kampania wyszukiwania nie przynosi natychmiastowych rezultatów. Kompleksowa kampania SEO będzie obejmować połączenie technicznego SEO, marketingu treści i budowania linków.
Nawet jeśli zostanie wykonany perfekcyjnie, Google potrzebuje czasu, aby rozpoznać i docenić te wysiłki.
To powiedziawszy, ruch uzyskany dzięki tym wysiłkom jest często najbardziej stabilny i zapewniający największą konwersję ze wszystkich kanałów.

 

więcej o SEO i pozycjonowaniu stron

  • GSC: Błędy indeksowania   Dlaczego GSC wyświetla błędy indeksowania podczas normalnego ładowania strony?   John Mueller z Google odpowiedział na pytanie dotyczące Google... 545 views dvmagic.team
  • Czynniki rankingowe Google, które wcale ...     Czy to prawda, że wskazówki społecznościowe, dostępność, mapy stron XML, ilość treści i inne czynniki są czynniki rankingowy Google? Ale nie... 5973 views dvmagic.team
  • Druga część aktualizacji antyspamowej od...   Wczoraj, 28 czerwca, ukazała się druga część aktualizacji antyspamowej od Google   Ta aktualizacja dotyczy zarówno wyników wyszukiwania w sieci... 2048 views dvmagic.team