Google zmienia ponad 61% tagów tytułowych

 

Tytuły stron mają duży wpływ na współczynnik klikalności (CTR), ponieważ zapewniają ważny kontekst dla wyszukiwarek, ale ostatnie badanie pokazuje, że Google przepisuje tytuły stron w ponad 60% przypadków.

 

Niedawne badanie przeprowadzone na Zyppy.com przeanalizowało ponad 80 000 tagów tytułu z 2370 stron, aby określić, ile tagów tytułu strony zostało użytych w wynikach wyszukiwania. Okazało się, że gigant wyszukiwania przepisał 61,6% tagów tytułów, przynajmniej częściowo.

Dalsze badania wykazały, że prawdopodobieństwo nadpisania tagu tytułu zależy od określonych czynników. Celem Google jest zapewnienie wyszukiwarkom lepszych tagów tytułowych, aby zapewnić kontekst dla zawartości strony internetowej. Jeśli tag tytułu nie pasuje, algorytm Google go zmienia.

Jest to często frustrujące dla właścicieli stron i SEO, którzy spędzają dużo czasu na tworzeniu idealnego tagu tytułowego. Zmiany Google obejmowały zakres od pojedynczego słowa do całkowitego przepisania tagu tytułu.

 

Czynniki zmiany tytułu strony

 

Jest nadzieja na strony internetowe, które chcą, aby tytuły stron były używane bez zmian. Badania wykazały, że pewne czynniki zwiększają prawdopodobieństwo, że Google przepisze tag tytułu, ale to nie znaczy, że przestrzeganie tych zasad jest gwarancją.


Nagłówki, które są za krótkie lub za długie

Idealna długość tytułu strony to od 50 do 60 znaków. Jeśli tytuł strony jest zbyt długi, Google skróci wyniki wyszukiwania, co spowoduje negatywne wrażenia użytkownika, a krótkie tytuły nie zapewnią informacji potrzebnych wyszukiwarkom.

Spośród ponad 2370 przeanalizowanych stron Google przepisał ponad 95 procent bardzo krótkich i długich tagów tytułowych. Tytuły stron dłuższe niż 70 znaków zmieniły się w 99,9% czasu, a tytuły zawierające od 1 do 5 znaków zmieniły się w 96,6%.

Sensowne jest, że Google przepisał bardzo krótkie i długie tytuły stron, aby zapewnić lepsze zrozumienie treści strony. Idealna długość tytułu to 51-60 znaków, co zmienia się tylko w 39-42% przypadków.

Nawiasy

Wiele stron używa nawiasów, aby wyróżnić tytuły stron, ale Google chętniej zmieni tytuł, jeśli użyjesz nawiasów. Wyszukiwarka zmieniła tytuł strony z nawiasami klamrowymi w 77,6% przypadków i całkowicie usunęła słowa w nawiasach w 32,9%.

Znacznie lepiej wypadły nawiasy z 61,9%, co jest porównywalne z większością tytułów, a tylko 19,7% zespołu usunęło słowa między nawiasami.

Separatory nagłówków

Separatory nagłówków, takie jak dwukropki, pionowe kreski i myślniki, to typowe sposoby dzielenia nagłówków, ale Google nie jest fanem pionowego paska. Badanie wykazało, że zastąpił lub wyeliminował pionową kreskę w 41% przypadków, ale usuwał kreskę tylko w 19,7% przypadków.

Wymiana łącznika najczęściej polegała na usunięciu łącznika i zastąpieniu go myślnikiem.

Inne czynniki

Google skupia się na informacjach, więc używanie zbyt wielu słów kluczowych, używanie tych samych tytułów na wielu stronach i niepotrzebne używanie nazw marek często prowadzi Google do wprowadzania zmian.


Czy możesz powstrzymać Google przed wprowadzaniem zmian?

 

SEO i właściciele stron często tworzą określone tytuły stron i chcą, aby wyglądały tak, jak są, ale nie ma gwarancji, że Google ich nie zmieni. W niedawnym wątku na Twitterze analityk wyszukiwarki Google, John Mueller, powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby pojawił się mechanizm uniemożliwiający Google zmianę metadanych.

 

Jednak na końcu tunelu metadanych jest światło. Tagi H1 są ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, a dopasowanie H1 do tytułu, nawet przy często zmieniających się czynnikach, takich jak myślniki, zmniejszyło prawdopodobieństwo przepisania do 20,6%.